Wednesday, April 25, 2012

Anak Sungai Derhaka: PENTING!! *Panduan bagi peserta Perhimpunan Bersih...

Anak Sungai Derhaka: PENTING!! *Panduan bagi peserta Perhimpunan Bersih...:   TOLONG SEBARKAN dan BUAT PERSEDIAAN PERLU ... Perhimpunan Bersih 3.0 pada 28 April 2012, 2 petang di Dataran Merdeka, Kuala...

Wednesday, February 8, 2012

Anak Sungai Derhaka: Malaysia pembekal Minyak Masak kepada Israel.

Anak Sungai Derhaka: Malaysia pembekal Minyak Masak kepada Israel.: Sebelum itu, ada sumber mengatakan selain dari membekalkan minya masak kepada Israel, Israel pula adalah agent atau pengedar minyak kelapa...

Tuesday, January 24, 2012

zakat!!!!!!

memikirkan kembali...kenapa umat Islam di Malaysia ni masih ramai lg yang miskin padahal wang zakat setiap negeri lebih dr 100 juta setahun....
bukan nak tuduh dan bukan nak fitnah...tp nak ajak untuk berfikir sejenak....kalau nak marahkan agama lain beri bantuan kepada umat Islam...xboleh sbb mereka menjalankan tanggungjawab sebagai manusia dan sekiranya ada niat lain....itu antara mereka dengan Allah la...
beberapa hari yang lepas....kerajaan negeri Selangor umumkan tentang wang zakat yang telah dapat dan ke mana pengagihan wang zakat...dan ini diumumkan ketika khutbah Jumaat....maka..seeloknya negeri-negeri lain mengumumkan juga pengaliran wang zakat...dan cara itu kemungkinan besar dah boleh memuaskan hati semua umat Islam....tetapi bagaimana dan proses pengagihan wang zakat itu....kita serahkan la pada majlis agama di negeri masing-masing dan mengharapkan mereka semua telus dan ikhlas...
doa2 je la x ade yang songlap dan masuk poket sendiri....dan ini hanyalah sebagai peringatan....sekiranya ade yang melakukan onar terhadap wang-wang zakat yang telah dapat....maka dengan Allah lah makhluk tu bakal berhadapan dan tidak akan senang la hidupnya di dunia dan akhirat....
peringatan: kalau aku tahu ade yang songlap dan bikin onar kat wang zakat....memang xtenang hidup orang tu..